victoria concordia crescit

weLcome GOONERS

ARSENAL 4 ALL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 22, 2011

Saya mama & Arsenal


Mungkin para gooners agak terkejut tengok title post ni tapi ada hubungan yang erat diantara aku mama dan arsenal . Aku mula berminat dengan corak permainan arsenal sejak aku masih di sekolah rendah lagi dan sejak itu mama adalah seorang insan yang menyokong kuat hobi ku yang tak pernah boring tengok game-game arsenal walaupun game same sampai 2 3 kali.

Kenangan yang aku tidak akan lupa sampai penghujung hayat aku adalah setiap kali tibanya musim baru Liga Perdana Inggeris maksud aku di awal musim, so masa tu sudah tentu kalau korang pegi kat butik-butik, kedai-kedai sukan semua sibuk memperagakan jersey-jersey baru. Orang pertama yang mengingatkan aku tentang jersey-jersey baru ni adalah mama, kadang-kadang walaupun dalam dompet mama cuma cukup-cukup je duit untuk beli barangan lain tapi aku masih diutamakan (mama tak bawak cash banyak semua duit kat bank kena tulis dulu baru leh draw duit).

Begitu jugak setiap kali live game pada lewat malam, mama yang selalu kejutkan aku siap masak lagi tu lau x nasi goreng mihun goreng memang syok giler bila ada mama yang supportive macam neh. Semua kenangan tersebut akan ku ingat sampai mati. Kepada mana-mana football fan yang dok suruh aku tukar kelab, hentikanlah kerja korang yang tak berfaedah tu sebab "im arsenal till im die".

Tapi langit tidak selalunya cerah, pada 3 march 2011 mama pergi buat selamanya. Al-fatihah buat arwah mama semoga rohnya dicucuri rahmat.

4 comments:

  1. bro...takziah... semuga ruh mama kau dtmpatkn bersama2 orang beriman...amin..
    -chamath

    ReplyDelete
  2. tq bro lepas sebulan aku baru leh terima yang hakikatnya semua ni ... life must go on ..

    ReplyDelete
  3. Innalillah~
    Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..

    ReplyDelete
  4. amin . . . arsenal always remind me about my mums

    ReplyDelete